LiveZilla Live Help
چه چیزهایی حال بیمار ام اس را بهتر می‌کند؟ | انجمن مولتیپل اسکلروزیس استان مرکزی

چه چیزهایی حال بیمار ام اس را بهتر می‌کند؟

از عاداتی که تاثیر منفی بر سلامت شما دارند، بپرهیزید. تحقیقات نشان می‌دهد که سیگار، سرعت پیشرفت ام‌اس را بیشتر می‌کند. پس موکدا توصیه می‌شود که، سیگار را ترک کنید. همچنین بهتر است مصرف الکل قطع یا حداقل محدود شود.

برنامه ای برای کنترل سلامتی خود داشته باشید. دیابت و فشار خون کنترل نشده تاثیر منفی بر ام‌اس دارد. مانند هر فرد دیگر، شما هم باید به طور منظم چک‌آپ و سایر اقدامات پیشگیرانه مانند انجام پاپ اسمیر، ماموگرافی، معاینه پروستات و… را انجام دهید. اجازه ندهید که آن قدر درگیر ام‌اس شوید که رسیدگی به سایر جنبه های سلامتی خود را فراموش کنید.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. رژیمی حاوی میوه ها و سبزیجات فراوان، مقدار کمی گوشت قرمز، مقدار کمتری از کربوهیدراتها و چربیهای اشباع. اگر اضافه وزن دارید، برای کاهش وزن خود از راههای درست و منطقی اقدام کنید.

فعال باشید. اگر برایتان امکان دارد، یک برنامه ورزشی را به طور منظم پیگیری کنید. ورزشهای هوازی مانند پیاده روی، شنا، دویدن و دوچرخه ثابت مفیدند. ورزشهای مقاومتی با وزنه های سبک به ساختن عضله کمک می‌کنند. ورزش منظم خستگی و افسردگی را کاهش می‌دهد و در کل احساس بهتری در شما ایجاد می‌کند.

هر کاری که از آن لذت می‌برید انجام دهید. هر فعالیت و تفریحی که به شما احساس خوبی میدهد، از باغبانی گرفته تا جمع آوری کلکسیون، موسیقی و…. میتوانید یوگا، تای چی، یا تمرینهای ساده ریلکسیشن را امتحان کنید. تمام اینها برای کاهش استرس و بهبود سلامت جسمی و روحی بسیار مفیدند.