LiveZilla Live Help
میان خطر ابتلا MS و واکسیناسیون ارتباطی وجود ندارد. | انجمن مولتیپل اسکلروزیس استان مرکزی

میان خطر ابتلا MS و واکسیناسیون ارتباطی وجود ندارد.

اگر چه این احتمال وجود دارد که تزریقات خاصی، حمله ی بیماری موجود را سرعت می بخشند اما در این مطالعه ی بزرگ ارتباطی یافت نشد.

سه شنبه ۲۱ اکتبر ۲۰۱۴، ۲۸ مهر ۱۳۹۳

مطالعه ای جدید نشان داد که بین واکسیناسیون و افزایش خطرMS یا اختلالات مشابه در سیستم عصبی ارتباطی وجود ندارد.

اگرچه راجع به واکسن ها – به خصوص هپاتیتB و HPV- سوالاتی مطرح بود که احتمالا بین افزایش خطر MS و واکسیناسیون ارتباطی وجود دارد، یافته های مطالعات قبلی با در نظر گرفتن یافته ها و دیگر مطالعات ارتباطی را نشان ندادند.

گروه تحقیقات جدیدی که توسط دکتر آنت لانجر هدایت می شود گفت: تعداد زیادی از آن مطالعات به دلایلی از جمله تعداد کم شرکت کنندگان و دیگر فاکتور ها محدود بودند.

در تحقیق جدید، تیم لانجر، اطلاعات ۷۸۰ بیمار MS یا اختلالات مشابه را آنالیز کردند و تاریخچه ی واکسیناسیون آنها را با ۳۸۰۰بیمار سالم مقایسه کردند. شرکت کنندگان شامل خانم های ۹ تا ۲۶ ساله بودند که محدوده ی سنی برای واکسیناسیون HPV است.

بر طبق مطالعه ی منتشر شده در ۲۰ اکتبر، ۲۷ مهر در مجله ی JAMA Neurology. محققان دریافتند که بین هیچ واکسنی –شامل هپاتیت B وHPV-با افزایش خطر MS یا اختلالات مرتبط تا ۳ سال بعد از واکسیناسیون وجود ندارد.

محققان دریافتند در بین بیماران جوانتر از ۵۰سال، در ۳۰ روز اولیه ی بعد از واکسیناسیون، یک خطر افزایش حمله ی MS و اختلالات مرتبط وجود داشت اما بعد از ۳۰ روز ناپدید شد. این نشان می دهد که احتمالا واکسیناسیون سرعت حمله ی علائم را در افرادی که قبلا MS یا اختلالات مرتبط را داشته اند اما هیچ علائمی را تجربه نکرده اند، افزایش می دهد.

مؤلفان مطالعه نوشتند: اطلاعات ما وجود ارتباط علت و معلولی بین واکنش های فعلی و خطر MS و اختلالات مرتبط را پشتیبانی نمی کند. یافته های ما هیچ تغییری را در بیمه نامه ی واکسیناسیون تضمین نمی کند.

یکی از متخصصان MS معتقد است که نتایج مطالعه می تواند به ما اطمینان دوباره دهد.

دکتر کارن بلیتز، مدیر کرانه شمالی، مرکز East Meadow, N.Y گفت: اگرچه سؤالات این اواخر راجع به ایمنی و سلامت هر واکسنی در بین عموم مردم ادامه دارد-به خصوص د بین بیماران MS- این مطالعه ما را به آنچه در گذشته به آن معتقد بودیم، مطمئن کرد.

وی افزود: ایده ی عمومی-در بین متخصصان- همیشه این بوده است که بیماران MS باید تزریقات مربوط به آنفولانزا را دریافت کنند و اکنون این اطلاعات، این ایده که آنها باید برای هپاتیتB و HPV واکسینه شوند را حمایت می کند.

بلیتز گفت: تنها ملاحظه ی خاصی که راجع به واکسن هایی که متخصصان MS توصیه می کنند، وجود دارد این است که بیماران MSدارو های پیشگیری کننده ی معین دستگاه ایمنی را مصرف کنند- در درمان های تعدیل کننده باید از واکسن هایی که شامل ویروس های ضعیف شده ی زنده است، اجتناب شود- مثل واکسن خیشومی آنفولانزا.

 

منبع: WEBMD