LiveZilla Live Help
۱۲روش برای جلوگیری از خسته شدن مراقب بیمار | انجمن مولتیپل اسکلروزیس استان مرکزی

۱۲روش برای جلوگیری از خسته شدن مراقب بیمار

 

۱) برای خودتان وقت بگذارید.

مراقبت از یک فرد عزیز آسان است. چه آن فرد یک کودک باشد که به مراقبت نیاز دارد، یا همسرتان با یک بیماری مزمن، یا یک شخص مسن ضعیف. وقت گذاشتان روزانه برای خودتان-حتی چند دقیقه ی کوتاه-روشی برای کمک به شما برای تجدید انرژی است. یوگا قبل از صبحانه، ۲۰ دقیقه پیاده روی، تماشای فیلم، دنبال کردن هر نوع سرگرمی که به آن علاقه دارید را امتحان کنید. کاهش استرس شما را به پرستار یا مراقبی بهتر تبدیل می کند.

****************************************

 

۲) محدودیت هایتان را بدانید.

اگر استرس داشته باشید یا احساس دستپاچگی کنید نمی توانید به خوبی پرستاری کنید. از تمام وظایفی که باید در طول هفته انجام دهید لیستی تهیه کنید.شامل: حمام گرفتن و لباس پوشاندن به عزیزتان، گردش، آشپزی و کارهای روزمره خانگی. یاد بگیرید که چه زمانی “نه” بگویید و مرز و محدوده مشخص کنید، بنابراین می توانید از خود محافظت کنید.

*************************************

 

۳) یک برنامه روتین را دنبال کنید.

یک روتین روزانه می تواند زندگی شما را نجات دهد. در مقایسه با زمانی که استرس دارید این کار به شما کمک می کندتا احساس کنترل و تسلط داشته باشید و به عزیزتان اجازه می دهد که بداند باید انتظار چه چیزی را داشته باشد. ثبات روتین روزانه به خصوص برای افراد آشفته مهم است چرا که احساس امنیت را برای آنها فراهم می کند و به آنها کک می کند بر توانایی هایشان باقی بمانند.

************************************

 

۴) درخواست کمک کنید.

ساعات کم فراغت از کار هم به شما کمک می کنند تا تجدید قوا کنید. از افراد خانواده، دوستان یا همسایگانی که در زمان فراغت از کار می توانید با آنها تماس داشته باشید لیستی تهیه کنید. ممکن است بیمه برای یک کمک سلامت خانگی هزینه ای را پرداخت کند. زمانی که عزیزتان از فعالیت های اجتماعی لذت می برد، مراکز مراقبت از بزرگسالان می توانند به شما فرصت استراحتی بدهند. انجمن MS می تواند به شما بگوید از کجا کمک بگیرید. برنامه های آسایشگاهی یا بیمارستانی، افراد بیمار و خانواده هایشان را پشتیبانی می کنند.

*******************************

 

۵) به اندازه کافی بخوابید.

بیشتر مراقبانی که می گویند سلامت آنها بدتر شده است، کمبود خواب را علت اصلی می دانند. تمرینات ریلکسیشن مثل نفس عمیق در هنگام خواب به شما کمک می کنند. اگر عزیزتان در طول روز می خوابد و بیشتر شب را بیدار است، سعی کنید خواب نیمروزی داشته باشید. می توانید خدمتکار استخدام کنید یا از دوست یا خویشاوندی درخواست کنید شب را با عزیز شما بیدار بماند و شما یک خواب شبانگاهی خوب داشته باشید.

************************************

 

۶) به گروه های پشتیبانی بپیوندید.

هیچ کس به جز مراقبان دیگر، موقعیت شما را به خوبی درک نمی کند. در صورت امکان، گروه های پشتیبانی که مربوط به بیماری عزیزتان است را پیدا کنید. احتمالا انجمن MS یک لیست کامل دارد یا به انجمن های آن لاین بپیوندید. جایی که می توانید با دیگران در ارتباط باشید، سوال بپرسید، احساسات و افکار منفی تان را تخلیه کنید و ایده هایتان را به اشتراک بگذارید.

****************************************

 

۷)از ساعت و وسایل یاد آوری کننده استفاده کنید.

تکنولوژی می تواند بهترین دوست یک مراقب باشد. از برنامه های هوشمند تلفن همراه یا آن لاین که زمان مصرف دارو را هشدار می دهند، استفاده کنید. این برنامه ها به صورت خودکار به شما یا عزیزتان  یک متن ارسال می کنند یا زنگ می خورند مثل زمان استفاده از دارو.

*******************************

 

۸) دوربین یا سنسور نصب کنید.

برای گفتگو با عزیزتان هنگامی که نمی توانید در کنارش باشید از وب کم که به اینترنت متصل است، استفاده کنید.از طریق گفتگو های ویدئویی می توانید با دیگر اعضای خانواده که با شما فاصله دارند در تصمیم گیری های مراقبتی در تماس باشید.

********************************

 

۹) موسیقی گوش کنید.

هنر و موسیقی می توانند به شما و فردی که از او مراقبت می کنید کمک کند که لحظه های شادتان را با هم به اشتراک بگذارید. موسیقی های آشنا خاطرات را زنده می کنند. پروژه های هنری باید مطمئن و ساده باشند اما نه بچه گانه. نقاشی و ساختن کلاژ از روزنامه ها دو ایده ی خوب هستند. گوش دادن به موسیقی و کار کردن روی یک پروژه ی هنری برای استرس شما نیز یک عامل تسلی بخش است.

*******************************

 

۱۰) با غروب کنار بیایید.

افراد آشفته در هنگام غروب گیج یا پریشان می شوند. پس برای کاهش استرس تان برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی کنید که کارهای روزانه را زودتر انجام دهید و شام را زودتر بخورید. در هنگام غروب چراغ ها را روشن کنید. راجع به هر مشکلی مثل مشکل در خواب یا مشکل جسمی که بر ترس از غروب در شما اثر می گذارد با پزشک مشورت کنید.

****************************

 

۱۱) مراقبت را به یک تلاش تیمی تبدیل کنید.

جلسات خانوادگی برگزار کنید و در مورد آخرین اخبار پزشکی، نیاز های روزانه ی مراقبین، نگرانی های مالی و نیاز به حمایت تان صحبت کنید. بهتر است این جلسات شامل افرادی باشد که ممکن است درگیر پرستاری از عزیزتان بشوند. با دیگر اعضای خانواده که در فاصله های دور هستند توسط بلندگوی تلفن یا ویدئو چت در تماس باشید. با یک توافق کتبی و تقویم وظایف با بیمار در ارتباط باشید.

*****************************************

 

۱۲) از حمایت های محل کارتان استفاده کنید.

با تشکر از FMLA، شرکت های بزرگ باید ۱۲ هفته مرخصی بدون حقوق برای کارمندانی که فرزند، همسر یا یکی از والدینشان دچار بیماری جدی است، پیشنهاد دهند. اگر نمی توانید محل کارتان را ترک کنید با کارفرمای خود راجع به تنظیم برنامه تان صحبت کنید تا ساعات کاری شما تغییر کند. راجع به اینکه چگونه می توانید کارتان را انجام دهید واضح صحبت کنید. برنامه های مساعدت کارمندی می توانند به شما کمک کنند تا زمانی که شما سر کار هستید از عزیزتان مراقبت کنند.