LiveZilla Live Help
یک سوال: در صورتی که درمان MS من کارآمد نبود، چه باید بکنم؟ | انجمن مولتیپل اسکلروزیس استان مرکزی

یک سوال: در صورتی که درمان MS من کارآمد نبود، چه باید بکنم؟

پیش از آنکه شما و پزشک تان بخواهید قدمی در جهت تغییر درمان بردارید، مطمئن شوید که دقیقا دارو های MS را که تجویز شده اند را استفاده می کنید. جک اس. برکس، MD و سرپرست درمانی انجمن MS آمریکا می گوید: یکی از متداول ترین دلایل پاسخ ضعیف درمانی، استفاده نادرست از داروهاست.

هر کاری که انجام می دهید، مصرف دارو را قطع نکنید به این دلیل که فکر می کنید کارآمد نیست یا به آنها احتیاج ندارید. راجع به دغدغه هایتان با پزشک صحبت کنید.

هر گروه از دارو های MS برای موارد مختلفی کارآمد است، بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید که دارویتان کارآمد نیست، از اینکه دارویMS شما به چه دلیلی تجویز شده است، آگاه باشید. برای مثال، درمان های تعدیلی اختلالات(DMT) پیشرفت MS را کند می کنند و اگر انتظار دارید که همه ی علائم شما را کنترل کنند، در صورتی که ایت اتفاق نیفتد به شما اطلاع داده می شود.

اگر عوارض جانبی بیشتر از حد تحمل شماست، پس چند چیز باید تغییر کند. اگر متوجه تغییرات جدی در چگونگی عملکردتان شدید یا شاهد عود های بیشتری نسبت به گذشته بودید، زنگ خطری برای شما خواهد بود. این تغییرات را مستند کرده و با پزشک در میان بگذارید.

با دارو های مصرفی یکسان، کنترل علائم را با علائم اختلالات کلی برابر ندانید.حتی اگر احساس خیلی خوبی دارید، اگر غبن های زیادی در MRI  ظاهر شوند یا تست های عصب شناسی بدتر شوند احتمال دارد پزشک تغییری در درمان شما پیشنهاد دهد.

برکس می گوید: در هر صورت دارو ا را تغییر ندهید مگر اینکه لازم باشد. به این دلیل که این دارو ها از نظر چگونگی تاثیر بر التهاب و آسیب متفاوت هستند.

شما و پزشک می توانید با به اشتراک گذاشتن فکر و گوش دادن به یکدیگر تصمیم بگیرید که آیا دارو های شما به اندازه کافی کارآمد هستند و می توانند بهترین کار را برای شما انجام دهند یا خیر.

 

منبع: WEBMD