LiveZilla Live Help
مصرف زیاد غذاهای سرد و اسیدی خطر ابتلا به ام اس را افزایش می‌دهد | انجمن مولتیپل اسکلروزیس استان مرکزی

مصرف زیاد غذاهای سرد و اسیدی خطر ابتلا به ام اس را افزایش می‌دهد

بنابراعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، افرادی که از نظر ژنتیکی دارای طبع سردی هستند و بیش از حد از غذاهای سرد استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری ام.اس قرار می‌گیرند.‌
افرادی که علاقه زیادی به خوردن ترشی، سرکه، تمرهندی، ماست، قره‌قروت و … دارند، اگر در مورد غذای مصرفی روزانه خود دقیق نباشند در معرض ابتلا به ام.اس قرار می‌گیرند.
براساس این گزارش اختلال در غدد درون‌ریز موجب می‌شود که سیستم داخلی بدن بر هم ریخته و انسان از حالت تعادلی روحی و روانی خارج شود. بهترین راهکار درمانی که در زمینه پیشگیری از بیماری ام.اس آن است که افراد زودرنج و حساس باید تلاش کنند تا تفسیر خود را از موقعیت‌های اجتماعی به‌گونه‌ای تغییر دهند تا کمترین فشار روانی بر آنان وارد شود.
بنابر گزارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت، بهترین راهکار درمانی که در زمینه پیشگیری از بیماری ام.اس مؤثر است، پرهیز از بروز تنش در مناسبات بین‌ فردی و سعی در کنترل احساسات و عواطف شخصی است.
معمولا در مبتلایان به ام.اس، PH خون گرایش به حالت اسیدی دارد و اگر این حالت بر اثر نوع تغذیه تکرار شود، بیمار در معرض حملات مداوم قرار می‌گیرد و حال بیمار به مرور رو به وخامت خواهد رفت.
جالب توجه است که بیماران مبتلا به ام . اس علاقه وافری به مصرف غذاهای دارای حالت اسیدوز مانند ماست، بستنی، ترشی، تمرهندی، ماهی و امثال آن نشان می‌دهند، اما این‌ بیماران باید از مصرف غذاهای اسیدی دوری کنند تا بدین وسیله از پیشرفت بیماری جلوگیری به عمل آورند.
بر اساس اعلام وب‌دا، برای پیشگیری از بیماری ام . اس در سایر افراد نیز می‌توان مصرف متعادل مواد غذایی به ‌ویژه اجتناب از مواد غذایی اسیدی را توصیه کرد.
براساس این گزارش هنوز درمان قطعی برای MS شناسایی نشده است؛ اما دانشمندان و پزشکان به کشفیات خود در مورد بیماری ام . اس ادامه می‌دهند و هر روز پیشرفت‌های خوبی در درک و نحوه درمان این بیماری بدست می‌آید.
گفتنی است؛ در برخی موارد استفاده از داروهای استروئیدی برای تخفیف علائم بیماری مفید است؛ البته اگر در یک دوره کوتاه مدت مصرف شوند. استروئیدها همچنین می‌توانند به بهبود اشکالات بینایی در این بیماران کمک کنند.

منبع: سلامت نیوز