LiveZilla Live Help
شهر اراک آمار بالائی از مبتلایان به ام اس و سرطان را نسبت به شهرها و استانهای دیگر دارد | انجمن مولتیپل اسکلروزیس استان مرکزی

شهر اراک آمار بالائی از مبتلایان به ام اس و سرطان را نسبت به شهرها و استانهای دیگر دارد

به گزارش خبرنگار افتخاری انجمن ام اس استان مرکزی، فاطمه هاشمی رفسنجانی، رئیس بنیاد امور بیماریهای خاص کشور امروز (چهارشنبه) وارد اراک شد و از مجتمع بیماران ام اس استان مرکزی بازدید بعمل رساند.
ایشان همچنین از بخش دیالیز بیمارستان ولی عصر(عج) اراک، انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی و هتلینگ این انجمن بازدید کرد و در نشست تخصصی با سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی در حوزه سلامت شرکت کرد.

فاطمه هاشمی

هاشمی گفت: آلودگی هوای اراک بسیار بیشتر از تهران است اما جامعه نسبت به آن آگاهی ندارد و مسئولان باید کاری کنند؛ و این امر سبب شده است تا شهر اراک آمار بالائی از بیماری های ام اس و سرطان نسبت به شهرها و استانهای دیگر داشته باشد. امروز لازم است که مسئولان این امر را رسانه‌ای کنند. هم‌اکنون هرچه دارو برای بیماران ام.اس و سرطانی اختصاص دهیم قطعاً با این شرایط آب و هوایی نتیجه‌ای نمی‌گیریم و مشکلی برطرف نمی‌شود، تنها هزینه‌ی بسیاری به مردم تحمیل می‌شود و در عین حال آمار بیماری‌ها افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر نیاز است، مسأله به شورای امنیت ملی برده شود چون یکی از مباحث امنیت ملی بهداشت روانی و جسمی است و اگر به این امر توجه نشود قطعاً امنیت ملی خدشه‌دار می‌شود.

«فاطمه هاشمی‌رفسنجانی» رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص کشور در این سفر در نشست تخصصی با سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی در حوزه سلامت شرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه‌یافته سازمان‌های غیردولتی اهرم فشار بر روی دولت‌ها هستند و مطالبات خود را از دولت و مجلس پیگیری می‌کنند، افزود: در ایران که کشوری آزاد است این امر صادق است اما، باید از این ظرفیت‌ها و پتانسیل سازمان‌ها استفاده‌ی بیشتری کرد و آنها نیز باید بدنبال مطالبات مردم از دولت باشند.

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص کشور با تأکید بر اینکه باید NGOها برای اجراشدن قوانین بر دولت‌ها فشار آورند، گفت: این امر وظیفه‌ی سازمان‌های غیردولتی است و علاوه بر آن باید در خصوص مشکلات مصاحبه، گفت‌وگو و بحث ترتیب دهند. در چنین شرایطی است که مسئولان متوجه می‌شوند که افرادی هستند که بدنبال مطالبات مردم هستند. سازمان‌های مردم نهاد نباید به تشکل‌های مالی بزرگ بدل شوند اما، باید عضوگیری داشته باشند.