LiveZilla Live Help
بر اساس مطالعه جدید، سم تولید شده توسط باکتری در غذا ممکن است برانگیزنده ی بیماری ms باشد. | انجمن مولتیپل اسکلروزیس استان مرکزی

بر اساس مطالعه جدید، سم تولید شده توسط باکتری در غذا ممکن است برانگیزنده ی بیماری ms باشد.

بر اساس مطالعه جدید، سم تولید شده توسط باکتری در غذا ممکن است برانگیزنده ی بیماری ms باشد.

چهارشنبه ۲۹ ژانویه ۲۰۱۴

به گزارش ان بی سی نیوز (nbc news)، بر اساس تحقیقات در دانشگاه پزشکی ویل کرنر (weill cornell) سم تولید شده توسط میکروب گیاهی (clostridium perfringens) به همان سلول هایی که در بیماران ms آسیب دیده اند، حمله می کند.

محقق جنیفر لیندن گفت: آنچه ما اثبات کرده ایم این است که این سم سلول هایی که در بیماری ms مورد هدف قرار گرفته اند، را مورد هدف قرار می دهد. او این یافته ها را در جلسه میکروب شناسی در جامعه آمریکایی معرفی کرد.

C.p سالانه موجب یک میلیون مورد مسمومیت غذایی در آمریکا میشودمحققان تعداد کمی از فرآورده های غذایی را آنالیز کردند و متوجه شدند ۱۳% آنها حاوی میکروب C.p بودند و نزدیک به ۱۳% از نتایج آزمایش برای سعی که ممکن است با ms در ارتباط باشند مثبت بودند. بروس ببو، دستیار معاون تحقیق و اکتشاف جامعه ملی ms به ان بی سی نیوز گفت:

با وجود اینکه خیلی زود است که بگوییم مسمومیت غذایی ممکن است منجر به ms شود، اما مطالعات این احتمال را که C.p در افزایش بیماری ms نقش دارد، افزایش میدهد. حدود۴۰۰۰۰۰ آمریکایی مبتلا به بیماری ms هستند.

منبع: WEBMD