LiveZilla Live Help
احتمالأ افراد مبتلا به HIV در معرض خطر کمتر ابتلا به MS هستند. | انجمن مولتیپل اسکلروزیس استان مرکزی

احتمالأ افراد مبتلا به HIV در معرض خطر کمتر ابتلا به MS هستند.

محققان می گویند: شاید دلیل این امر، متوقف سازی سیستم ایمنی دائمی است.

دوشنبه ۴ آگوست ۲۰۱۴، ۱۳ مرداد ۱۳۹۳

در مطالعه ای جدید کشف شده است که افراد مبتلا به ویروس HIV نسبت به افرادی که این ویروس را ندارند، در معرض خطر بسیار کمتر ابتلا به MS هستند.

بر طبق گفته ی محققان شاید این خطر کمتر به دلیل توقف دائمی سیستم ایمنی به علت خود بیماری HIV و/ یا به علت دارو هایی است که برای درمان بیماری HIV استفاده می شود.

آنها گفتند: یافته های آنان می تواند در پیدا کردن راه های جدید برای درمان MS که یک اختلال فاسد کننده ی سیستم عصبی است، با اهمیت باشد.

در مطالعه ی بیمارستانی بیش از ۲۱،۰۰۰ بیمار HIV و نزدیک به ۵٫۳ میلیون نفر در انگلستان به مدت ۷ سال تحت نظر بودند. در طی این مدت، تنها در ۷ نفر MS تشخیص داده شد در صورتی که تشخیص MS در ۱۸ نفر انتظار می رفت. این بدین معناست که به نظر می رسد افراد مبتلا به HIV در حدود ۶۰% نسبت به افرادی که HIV ندارند، کمتر به MS مبتلا می شوند.

احتمالا پیشرفت MS در فردی که مدت طولانی تری HIV دارد، کمتر است.در مقایسه ی افراد در جمعیت های عام، نسبت به یک سال قبل خطر MS در میان افرادی که HIV داشتند، ۷۵% کمتر و نسبت به ۵ سال قبل ۸۵% کمتر بود.

اگرچه این مطالعه بین بیماری HIV و خطر کمتر MS ارتباطی یافت اما قادر به اثبات این نیست که بیماری HIV یا درمان های HIV دلیا این کاهش خطر بوده اند.

مؤلفان مطالعه نوشتند: اگر مطالعات متعاقب اثبات کردن که تأثیر حفاظتی به علت HIV و/ یا درمان آن است و اثبات شد که اهمیت آن نیز مشابه است، این بزرگترین تأثیر حفاظتی هر فاکتوری در رابطه با پیشرفت MS است که هنوز مشاهده نشده است.

یافته ها در مورد مطالعه به صورت آن لاین در ۴ آگوست در ژورنال  Journal of Neurology Neurosurgery & Psychiatry. منتشر شد.

میا ون در کوپ، همه گیر شناس در دانشگاه British Columbia در کانادا در یک سرمقاله ی مصاحبه ای نوشت: این مطالعه شواهدی در مورد وجود رابطه ای بین بیماری و درمان HIV و MS نشان داد اما برای تأیید این ارتباط تحقیقات بیشتری لازم است.

 

منبع: WEBMD