LiveZilla Live Help
آیا ویتامین دی به ام اس کمک میکند؟ | انجمن مولتیپل اسکلروزیس استان مرکزی

آیا ویتامین دی به ام اس کمک میکند؟

آیا ویتامین دی به ام اس کمک میکند؟

شما ممکن است بعضی همهمه ها را درباره ویتامین  دی و ام اس شنیده باشید. چندین علامت امیدوار کننده وجود دارد که این ممکن است علائم بیماری شما را آسان کند، اما قبل از اینکه ما مطمین باشیم محققان هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارند.

MD , Matthew McCoyd و یک متخصص MS در مرکز پزشکی دانشگاه لویولا می گویند: هیچ مطالعه کاملی وجود ندارد.اما بعضی از تحقیقات چندین راه که ویتامین دی میتواند برای شما خوب باشد را پیشنهاد میکنند، چه شما ام اس داشته باشید یا بخواهید در مقابل آن دفاع کنید.

با این بیماری بدن افت میکند. محققان نشانه های اولیه مردم در مراحل اولیه ام اس را چک میکنند. آنها متوجه شدند که بعد از ۵ سال، با وجود ویتامین دی بیشتر در خونشان مشکلات کمتری دارند.

جلوگیری از ام اس:

مطالعات شان می دهد که بچه هایی که در معرض بیشتر نور خورشید قرار می گیرند _که این یکی از راههای دریافت ویتامین دی است_ زمانی که رشد میکنند کمتر احتمال دارد که دچار این بیماری شوند..

بعضی از تحقیقات همچنین نشان می دهد که مردمی که دور از خط استوا زندگی  میکنند،جاییکه آفتاب کمتری وجود دارد،نرخ بالاتری از ام اس وجود دارد.

McCoyd میگوید :هنوز به وضوح مشخص نشده که ویتامین دی چگونه کمک میکند. این ممکن است برای سیستم مقاومتی شما خوب باشد. این دفاع بدن شما در برابر میکروبهاست و وقتی شما بیماری ام اس دارید ،این درست کار نمیکند.

چه مقدار من نیاز دارم؟

بحث های زیادی وجود دارد درباره اینکه شما در روز چقدر ویتامین دی باید دریافت کنید. جامعه مولتیپل اسکلروزیس ( ام اس) ۲۰۰ تا ۶۰۰ واحد بین المللی را به شما پیشنهاد میکند.

یک آزمایش خون که سطح شما را چک میکند،اگر شما لب مرز باشید می تواند به شما بگوید.

ND, Matthew Brennecke و یک دکتر طب در فورت کالینز و COمی گویند: بیشتر مردم ویتامین دی خیلی کمی دریافت میکنند،نه فقط کسانی  که بیماری ام اس دارند.

ما چطور میتوانیم به سطح خودمان کمک کنیم؟

نور خورشید:

 سعی کنید روزانه ده تا پانزده دقیقه از نور خورشید استفاده کنید. اما نباید افراط کنید. وقتی از نور خورشید بیش از حد استفاده کنیم خطر ابتلا به سرطان پوست را در خود افزایش می دهیم.

مواد غذایی:

ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ماهی تن و ساردین ویتامین دی دارند. همچنین مقدار کمی در کبد گاو ،پنیر و زرده تخم مرغ وجود دارد.

بعضی اوقات ویتامین ها و مواد معدنی را میتوان به غذاها اضافه کرد که بطور طبیعی در آنها وجود ندارد. برای کلمات ” غنی شده با ویتامین D ” بر روی برچسب نگاهکنید. شما میتوانید آن را در چیزهایی مثل موارد زیر پیدا کنید:
حبوبات
آب پرتقال
ماست
شیر

 

 منبع: WEBMD